Hakket Bedre!
Bransjens fremtid og teknologisk fremgang
Torsdag 15. februar hadde vi i samarbeid med Helpdesk et arrangement om hvordan teknologiske fremskritt påvirker bransjen, og vår fremtidige arbeidshverdag.
Her fikk vi presentert flere problemstillinger hvor det er gunstig å tenke nytt. Blant annet ble det diskutert hvorvidt teknologi kan være med på å skape økt reell medvirkning, og bidra til å redusere plansakers behandlingstid.
Vi ble oppfordret til å utnytte potensialet i det vi allerede har, og samtidig være med på å utvide dagens teknologiske prosesser. Kan nåværende tjenester gjøres enklere? Og Er PDF egentlig en god løsning, når det finnes så mange andre måter å presentere på?
Enkle visualiseringer og bruk av AI kan skape effektivitet i prosesser. Et bilde sier tross alt mer enn tusen ord. I tillegg ble vi påminnet om at vår kompetanse i fremtiden blir viktig for å forstå utfordringer som unike i sted og rom. Vi ble minnet på å utforske muligheter - de er mange!
En spesiell takk til panelet:
Astrid Hvattum
Ramzi Hassan
Tin Phan
Eirik Gundersen